Cara mudah Membuat Ayam Bakar Madu ? Enak

Temukan berbagai macam resep masakan yang enak, murah dan lezat

Resep Ayam Bakar Madu ?. Lagi mencari inspirasi resep ayam bakar madu ? yang unik? Cara membuatnya memang susah-susah gampang. Kalau keliru mengolah maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal ayam bakar madu ? yang enak harusnya sih punya aroma dan cita rasa yang dapat memancing selera kita. Masukkan dalam bekas besar semua bahan perapan di atas dan kacau rata. Ayam bakar madu ni warna merah sebab. Kenikmatan ayam bakar madu memang dapat memanjakan lidah karena rasanya yang luar biasa.

Ayam Bakar Madu ? Ayam bakar madu ni saya bakar di dalam oven, kalau tak ada oven, boleh juga dipangggang di atas dapur biasa ataupun menggunakan dapur arang. So apa tunggu lagi, korang kena cuba buat resepi ni tau. Kalau dah cuba resepi ayam bakar madu saya ni, confirm tak cari resepi lain. Anda bisa memasak Ayam Bakar Madu ? menggunakan 19 bahan dan 4 langkahnya. Berikut cara memasaknya.

Bahan bahan membuat Ayam Bakar Madu ?

  1. sediakan 1.5 ekor ayam.
  2. siapkan 600 ml air.
  3. sediakan Bahan 1:.
  4. Anda perlu 9 sdm kecap.
  5. Anda perlu 6 sdm Madu.
  6. sediakan secukupnya Garam.
  7. sediakan secukupnya Kaldu jamur.
  8. siapkan 1/2 sdt ketumbar.
  9. siapkan 1/2 sdt lada.
  10. sediakan 2 sdm gula merah.
  11. Anda perlu Air perasan jeruk nipis/lemon (beri sampai berasa).
  12. siapkan 200 ml santan.
  13. sediakan Bahan 2 : haluskan.
  14. Anda perlu 20 siung bawang merah.
  15. siapkan 10 siung bawang putih.
  16. siapkan 8 butir kemiri.
  17. sediakan 3 buah sere.
  18. siapkan 5 lembar daun Salam.
  19. siapkan 10 lembar daun jeruk.

Keyword ayam bakar madu, ayam madu, ayam madu lemon, resepi ayam madu sedap. Untuk resepi hari ni, saya nak sediakan ayam bakar madu yang sedap dan sangat mudah untuk disediakan. Cuma menggunakan bahan asas yang ada kat rumah, dah boleh dapat ayam bakar yang. Kisar semua bahan kecuali ayam dan madu.

Cara memasak Ayam Bakar Madu ?

  1. Haluskan bahan 2, tumis hingga matang dengan daun Salam, daun jeruk dan sere. Tambah kan air+ lada+ketumbar, didihkan..
  2. Tambahkan ayam, dan bahan 1. Masak hingga empuk, cicipi rasanya..
  3. Bakar ayam menggunakan teflon atau grill pan..
  4. Sajikan bersama nasi, sambal dan lalapan..

Tuang bahan kisar ke dalam bekas yang berisi ayam dan sebatikan. Kemudian, tuang madu dan sebatikan lagi. Ayam bakar Taliwang resepi ayam bakar madu, ayam bakar madu. *Masukkan bahan perapan iaitu bawang putih, halia, madu, sos tiram, serbuk cili, serbuk lada hitam dan garam ke dalam bekas. Resep ayam bakar madu pedas manis adalah salah satu variasi resep masakan ayam bakar yang menggunakan bumbu bakar madu pedas dan manis. Bumbu yang digunakan cukup sederhana dan mudah kok.